Sunday, February 22, 2009

I krisens spår

Vad gör en stackars fattig varuhusjobbare när
hans dotter vill ha en ny leksak.
Man gör som Kajsa sa: "Man tager vad man haver"
eller "Prova kartongen" som skomakar'n sa :)

"Skämt åsido" sa frukthandlar'n..

nej nu räcker det!!

Se hur lycklig min lilla dotter är över en kartong
som innehållit 3 st. bilstolar.
Den har nu blivit hennes hus, med dörr fönster
och t.o.m. garage och daddy behövde inte betala
en endaste cent!!

Fast Obama kommer nog inte att bli glad.
Han vill ju att
vi ska köpa mer,
Fr.o.m 1 april kommer jag att få 13 dollar

mindre i skatt per vecka.
Kan verka som en droppe i havet, men tanken är god.
De 13 dollarna kan jag använda till att fylla tanken med.
13 dollar i veckan... mer förbrukar inte den lille KIAn .

Thanks a lot Barack!



1 comment:

  1. Dom hemgjorda leksakerna är alltid bäst!Jag"leker"i huset jag byggt själv!

    ReplyDelete