Wednesday, March 17, 2010

Rejäla målillabor

Jag har under den senaste veckan fått några gamla
intressanta bilder mailade till mig.
De två första har min kusin Walde Pettersson skickat
och jag uppskattar att dom är ca 80 år gamla.
Jag tycker dom har bra skärpa med tanke på åldern.


Från vänster: Min far Thure Pettersson. Min farbror
Walter Pettersson samt deras kusin (tror jag)Folke Bogren.


Från vänster: Oidentifierad yngling, min farbror Walter Pettersson,
min farfar Claes Pettersson, Erik Johansson, gift med min faster
Agda samt min far Thure Pettersson




Denna bilden fick jag av Nicklas Holgersson och föreställer
arbetsstyrkan vid möbelfabriken Tallo AB i Målilla,
gissningsvis i mitten av 60-talet.
Tror säkert att mina besökare med Målillaanknytning
känner igen många av grabbarna / tjejerna.

1 comment:

  1. Intressanta foton,särskilt Tallofotot,jobbade där 1961-63 och känner igen dom flesta på fotot!

    ReplyDelete