Friday, March 13, 2009

Fredag den 13-e

Finns inte så mycket att rapportera från "Landet i väster",
men eftersom jag förstår att min trogna läsarskara väntar
tåligt så får jag väl "knacka ner " en liten rapport.
Vädret är soligt, men ganska kallt, -5 C just nu men det ska
bli 5-10 plusgrader framåt dagen.
Efter 6 veckors väntan fick vi vår nya TV i onsdags d.v.s. vi
fick vänta 6 veckor för att få en ny från Sony eftersom den
vi köpte i november la av och trots att dom finns i affären så
var den nya tvungen att skickas från fabriken.
Sony;s service manager skickade ett brev och hoppades att vi
skulle ge en 9-a eller 10-a i betyg för deras service, men det kan
han känna sig blåst på!! minus 10 ska han få!!
Trots att Obama's motståndare kämpar febrilt för att sätta käppar
i hjulet för hans stimulans plan så tycks det som om det börjar se lite
lite ljusare ut, åtminstone om man ser till aktiemarknaden.
I april ska ju hans skattereducering träda i kraft, har jag fattat rätt
kommer en "normal" skattebetalare att få 25-30 dollar mindre i skatt
per månad, alltid något som f-n sa när han såg Åmål.
OK..en skön helg tillönskas hela min läsarskara, själv jobbar jag till 23
i kväll och sedan 4,5 timmar / dag lördag o söndag, det står man ut med :)

1 comment:

  1. Rapport från gamla Svedala och England. Var och tittade på brandkårs-sm i pingis i sporthallen,oskarshamnsspelarna var med i så gott som varje match,idel kända namn Dixon Calander Blomberg Crirter C Sjöberg Bengtsson m.m.,du känner dem alla,satt på läktarn med dom andra korpgubbarna,och kollade in Bosse Ericsson som var speaker och allt i allo,med full koll.Annars grådisigt väder ingen sol, duggregn.Kollade in melodifestivalen i går kväll ,som vanligt olika smaker men det blev operadisco som vann och får åka till Moskva.
    Idag första crossträningen på Kungseken ett litet vårtecken,liksom första speedwaymatchen i England för året i morgon i Wolverhamton

    ReplyDelete