Tuesday, March 10, 2009

Med rötterna i Målilla

Beach Boys

Bröderna Wilson (av vilka två inte längre är i livet) samt
deras kusin Mike Love lär ju enligt vanligtvis välunderrättat
håll (Roland Johnsson) ha sina rötter i Målillaskogarna.

Det nuvarande bandet Beach Boys innehåller bara en av
de ursprungliga medlemmarna, nämligen Mike Love.
Detta band hade en konsert i GPU Stadium i Reading, PA
vår närmaste "storstad" 2000 och min snälla hustru hade
fixat biljetter dit.

Det var hög stämning och eftersom Mike Love alltid varit
"lead singer" så lät alla låtarna precis som de man lyssnade
till på 60-talet i transistorn.

Tyvärr gick det inte att ta några närbilder på bandet, man har
ju inte den "scenvanan" som vissa pressfotografer.
Enda godkända bilden är nedanstående bild på en ölbärare
oxo han med rötterna i Målilla!

3 comments:

  1. Har du besökt Beachboysmuseet i hembygdsparken i Målilla Anders? det är sevärt!!

    ReplyDelete
  2. Jag har lyckats att komma närmare Mike Love än vad du gjorde Anders!Vid en konsert i Borgholms slottsruin 2001 fick Roland S Johnsson,jag o en person till från hembygdsföreningen träffa Mike Love bakom scenen för lite samtal o överlämna en tavla med familjens släktträd till honom!Han verkade mäkta imponerad!Skickar bilder till dej till hemsidan.Du får gärna visa dom på bloggen om du vill!

    ReplyDelete
  3. Visst vill jag det Sven-Eric, hjärtligt tack för bilderna!

    Göran: Nej jag har inte besökt museet, men jag har en bild från Hembygdsparken när vi var där i 2-a klass, minns du det? :)

    ReplyDelete