Monday, August 17, 2009

Med Stockholm i ryggen

På en av väggarna i restaurangen på IKEA i Philadelphia
finns ett stort foto av Stockholm.
Efter att jag smörjt kråset med "svenska" köttbullar o lingonsylt
tog jag med min dotter till det fotot och sa "And here is where the
King of Sweden lives"
med hög och ljudlig stämma.
Jag trodde i min enfald att ett flertal matgäster skulle säga "Oh really,
how interesting", men tji fick jag, det sk.t dom högaktningsfullt i!!
Nåja jag tröstade mig i "matbutiken" där ett antal mer eller mindre
nyttiga matvaror inhandlades, dom hade utökat sortimentet med fryst
prinskorv, räkor o kräftor.
Tyvärr har dom inte fattat att det är kroppkakor jag vill ha! Jag skrev det
till deras förslagslåda för fem år sedan, men dom har tydligen inte hittat den
lappen än.
Ska nog skicka ett email till Kamprad och se om det hjälper! :)




"Stop bragging about Sweden Daddy"!!!!

2 comments:

  1. Du får åka hem till Sverige och visa Kristina Stockholm på riktigt?

    ReplyDelete
  2. Hon har varit där (2003) men det kommer hon inte ihåg :)

    ReplyDelete