Sunday, August 2, 2009

Regnig söndag

Hög tid att lämna ett livstecken från nordliga Amerika.
Det har inte hänt så mycket uppseendeväckande på sistone,
men man kan ju alltid tala om vädret :)

I natt och nu på morgonen har vi åska och regn, Kristina
säger
att åskan hållit henne vaken sedan 2.36.

Jag "fixade" lite på gräsmattan i går, sådde i där det var kala fläckar samt gödslade. Eftersom det står på säcken att gödslet skall vattnas ner så kommer nog regnet lägligt. Time will tell :)

På tal om "time" så har jag fått en hel del tid över eftersom Walmart tycker att dom tjänar för lite och därför beslutat att skära ner på arbetstiden för personalen. Detta har medfört ca tre veckors extra "semester" för min del, men till min stora förvåning så får jag "A-kassa" för timbortfallet.

Finns ingen anledning att klaga således :)






3 comments:

  1. - Tjena Pettersson. Började bli lite orolig vart du tagit vägen.
    Det där med gödsel ska du sluta upp med, det blir bara en massa merabete med klippningen.

    ReplyDelete
  2. Du är en vis man Hasse, men jag gjorde ett stort misstag. Jag talade om för hustrun att en granne sagt "your yard looks so beautiful". Nu måste hon ju leva upp till det :)

    ReplyDelete
  3. Jag klagade på min gräsmatta i våras,att den inte tog sej,nu har den fått fnatt,hinner knappt med att klippa,så göda inte för mycket!

    ReplyDelete