Thursday, November 5, 2009

Lite norskt dansband?

Har man inga fina bilder kan man ju som bekant visa en video med fin musik.
Jag hittade denna version av Piken i Dalen med Dansebandet
fra Norge vid en av mina surfningar på Youtube.
En liten frågetävling för de lite till åren komna bloggläsarna :
Vilken svensk idrottsman gjorde stor succe med denna låten
för många år sedan?
Endast ära och berömmelse står på spel, inga hockeybiljetter :)

Fortfarande höst i Pennsylvania, d.v.s. inga vårtecken ännu, sitter bara
och väntar på att Peter Forsberg ska göra succe i Karjala Cup så att vi
snart får se honom i Philadelphia Flyers igen.

Ha det bra, om 25 dagar ska jag tala om hur erat julväder kommer att bli!


7 comments:

  1. Det var svårt!Det vet förståss vår värmlandsbloggare och dansbandsguru i Gäddvika,men jag drar till med Ingo Johansson

    ReplyDelete
  2. Gäddvika är osäker men kanske Cacka Israelsson

    ReplyDelete
  3. Bra gissningar både från Döderhultsvik å Gäddvika, men tyvärr icke rätt.
    Denna killen var fotbollspelare och skyttekung
    i sin klubb på 50-talet. Inga A landskamper och
    bara 1 B landskamp. "Rosen och Fjärilen" var nog hans största hit :)
    Blidde de lättere nu?

    ReplyDelete
  4. Har via email fått ett rätt svar från Göran "Raketen" Nilsson i Malmö, så nu gäller Göran vs Göran vem som ska ta silverplatsen :)

    ReplyDelete
  5. Jag vet en fotbollspelare från Målilla som gjorde en landskamp,nämligen Olle Lind men han var ingen sångare vad jag vet,men en trevlig arbetskompis på Tallo,han stog vid justersågen och jag vid planhyveln 1961-63

    ReplyDelete
  6. Jepp, nu gick det upp ett "Liljeholmens" i Gäddvika! :) Ingvar "Tjotta" Olsson var det rätta svaret, inte helt lätt det medges.
    Håller med dig Göran S, Olle Lind var en trevlig kille och en jädrans bra fotbollsspelare.

    ReplyDelete