Saturday, November 21, 2009

Alltid redo

I höstas gick Kristina med i American Girl Scouts och i dag
var det dags för hennes första heldags träff.

Här poserar hon stolt i sin uniform:



Ingen snö i "mitt hörn" av Pennsylvania än, men det var frost på
marken när jag klev upp vid 7.30 i dag, 9 dagar kvar till Andersdagen
...det börjar dra ihop sig till att bestämma julvädret..spännande eller hur?

Ha det bra, gråt inte för mycket över IKO's förluster

"De kunne vure värre, de kunne vure strösocker",
sa han som tappade bitsockret!

Ha det gott
Andersp

7 comments:

  1. Hur är det med Kristinas pappa, har du förflutet i Målilla Scoutkår under ledning av Torkel Grässner?

    ReplyDelete
  2. - Det kan behövas en skojt i varje hus. Det är spänd förväntan nu på väderprognosen. Hoppas på sol och 8 plusgrader....:o)
    - Ha det gott allesammans !

    ReplyDelete
  3. Göran: Nej, men jag hade den gode Torkel i slöjden ett antal år. Där gällde det att hålla sig på avstånd när han provade en lagad bandyklubbas hållbarhet!

    Hasse: Så du vill inte heller ha en "White Christmas"? (kan en mycket kul historia om Bing Crosby, men det får bli närmare jul)..Ha det gott du oxo

    ReplyDelete
  4. På tal om Torkel så gjorde jag ett pimpelspö,som jag fick lägga i kaminen medans Torkel höll mej i örat! orsak:jag hade målat det rött istället för att betsa det!!!

    ReplyDelete
  5. Hård skola, men så blev du en duktig snickare oxo :)

    ReplyDelete
  6. Torkel fick hårdare straff, han är död nu!

    ReplyDelete
  7. - Vart har väderprognosen tagit vägen....?

    ReplyDelete