Saturday, December 5, 2009

Väderrapport och Ljysdrottning

Eftersom i alla fall två av mina vänner i Sverige kom ihåg
Andersdagen, så fick jag oxo rapport om att blötvädret som
jag beställt till den 30-e infann sig.
Så förbered er på en BRASKJUL !!

"Snart är det jul, redan i början av december kan man känna
doften från mormors bak" skrev pojken i uppsatsen.

Men innan det blir jul kommer ju ljysdrottningen aka Lucia och
sprider ljus, dock inte här i Nordamerika.

Här är ju den stora händelsen att en svensk blondin drog
en järntrea i skallen på en välkänd golfare. Huruvida hon
använde sig av pilsnerboll förtäljer inte historien, men det
framkommer säkert senare.

Okie dokie, för att få lite Lucia stämning låter vi min namne
Eilert Pilarm (jag jag heter Leif Anders Eilert!) framföra
Luciasången, lyssna och njut!!

4 comments:

  1. - Man blir ju tårögd....både av musiken och väderprognosen. Ja visst ja - det är ju ingen prognos utan ett stilla konstaterande.
    - Men jag hade ju beställt en grön jul, kan du göra en ny prognos på Eilert-dagen....:o)
    - Ha det så bra !

    ReplyDelete
  2. Käre Hans, du med dina snöbollstalanger ska väl vara glad åt en vit jul, om inte så får du göra som dom gör på öland när det snöar! :)
    Själv sitter jag och tittar ut på snön som faller just nu.....nå'n timme tidigare var det nära att jag fick sjunga en annan julsång "Anders Pettssons stuga står i ljusan låga'! Jag monterade upp en takfläkt i går och skulle installera en ny strömbrytare i dag, men det slutade i ett smärre fyrverkeri, men dom som tillverkar strömbrytare ska ju oxo leva så det blir till att köpa en ny....envis smålänning du vet!

    ReplyDelete
  3. - Vänta till nyår och montera den.....på tal om smålänningar....:o)

    ReplyDelete
  4. Dom har bara 110 volt här så det sprakar inte alltför mycket, nu vräker snön ner, Kristina jublar! :)

    ReplyDelete