Monday, December 28, 2009

Tur eller skicklighet, men det fungerade

Jag lät den enastående gatumissionären (som hon kallade sig själv) Maria bli försökskanin när jag provade min nya leksak.
Jag överförde två sånger från en gammal LP jag köpte av henne utanför NK i mitten av 70-talet till en CD och det fungerade utmärkt.
När jag satte CDn i datorn var det roliga slut, likadant i bilen och i en annan CD-spelare!! Inte ett ljud och "no CD" kom upp i displayen!
Så går det när man inte läser instruktioner!!! För att CDn ska fungera måste
man "finalize" den. Sagt och gjort och allt blev frid o fröjd!
Jag kunde t.o.m. göra CD-filerna till Mp 3 och därefter göra ett bildspel
(en bild!!) f.v.b. till Youtube.

Resultatet kan ses här och dessutom får Göran S höra en bättre version av
"Jag har hört om en stad" än den som Cedermarkkopian spelade!

No comments:

Post a Comment